Conversion API
Hvorfor Conversion API ?
Vi opsætter dine Conversions API’er, så du får præcis datatracking og kundeindsigt – det er vigtigt for din succes på META. Conversions API (CAPI) hjælper dig med at styre dine data sikkert. Det gør dine markedsføringsstrategier både effektive og lovlige.
Det får du med CAPI:
- Bedre kontrol over dine data på META
- Overholder privatlivslovgivning
- Meget bedre annonceresultater på konverteringer via META
- Samlet tracking på tværs af fx PC og smartphone
Først når Conversions API kører, kan du få det optimale ud af dine annoncer på Facebook og Instagram. Skal vores eksperter sætte det op for dig? Vi gør det hurtigt og prisvenligt – antallet af målepunkter afgør prisen.
Vores kunder nyder allerede godt af vores Conversions API-opsætninger - skal vi også hjælpe dig?
Hos Simple Digital ApS står vi altid klar med rådgivning og hurtig implementering.

Hvad er Conversion API?

Det bliver lige lidt teknisk:
Conversions API flytter tracking fra browseren til en server. I stedet for at bruge cookies, som kan blive blokeret, så sender CAPI dine konverteringsdata direkte fra din server til META. Dette gør dataene mere præcise og sikrer, at de overholder privatlivsreglerne.
METAs API kan også integrere data fra dine CRM-systemer og måle offline konverteringer, som fx køb i fysiske butikker. Denne data kan bruges til at optimere dine annoncer på Facebook. Det betyder, at du får bedre målretning og rapportering. API’et måler annoncers effektivitet præcist uden at gå på kompromis med brugerens privatliv. Det er især godt for virksomheder med fysiske butikker.
Hvad kan vi hjælpe med?
Kort og godt får du:
- Bedre datakontrol: Med CAPI har du mere kontrol over dine data. Du sender data direkte fra din server og dermed undgår du problemer med cookies og annonceblokkere. Det betyder, at dine data er præcise og pålidelige for dine annoncer på META.
- Privatlivslovgivning efter reglerne: Med strenge regler som GDPR og CCPA er det vigtigt at sikre, at de overholdes.
CAPI påvirkes mindre af privatlivsregler og browserændringer.
Det betyder, at du kan indsamle de værdifulde data, uden at du går på kompromis med GDPR.
- Bedre annonceresultater: Præcise data er afgørende for effektive annoncer på Facebook og Instagram. Med CAPI kan du optimere kampagnerne, så dine annoncekroner ideelt. Det fører nemlig til bedre målretning og dermed mindre spild af annoncepenge og højere ROI.
Hermed kan du træffe bedre beslutninger baseret på data – og tilpasse dine kampagner efter din målgruppes behov.
- Tracking samlet et sted: CAPI gør det muligt at tracke konverteringer på tværs af platforme og enheder. Det giver dig et fuldt overblik over dine resultater af markedsføringen.
Ingen konvertering går ubemærket hen, og du får en bedre forståelse af kunderejsen.
Eller kort og godt; Få bedre data og resultater med Conversions API!
Tags: # CAPI # conversions api # api facebook # api facebook ads # pixel facebook api