Let's keep it simple

SEO: Bliv fundet
Google med søgemaskineoptimering

Har du søgt efter SEO? Så er du landet det rigtige sted!

Vil du gerne have, at dine potentielle kunder kan finde dig, dine ydelser og produkter på Google? Så har du brug for SEO! SEO står for Search Engine Optimization og er det man på dansk kalder søgemaskineoptimering.

Ved at sætte dig ind i din kunders sted kan du opnå en forståelse for, hvordan de kan nå frem til at finde lige netop dig på nettets søgemaskiner.

Hos Simple Digital har vi 15+ års erfaring med SEO og vi har hjulpet 100-vis af kunder med at blive fundet på Google gennem velafprøvede strategier og teknikker. Nysgerrig? Så er du velkommen til at kontakte os for at høre mere!

Derfor skal du tænke på SEO i din marketingstrategi

Søgemaskineoptimering bør være en central strategi hos de fleste virksomheder, der gerne vil have succes med digital marketing. Prøv at forestille dig følgende: Du sælger en række specifikke ydelser og produkter på din hjemmeside, og vil naturligvis gerne have, at de kunder, der søger lige netop dine ydelser, kan finde dem.

Men hvad nu hvis Google og de andre søgemaskiner ikke kan læse eller forstå, at din hjemmeside sælger lige netop disse ydelser eller produkter? Så vises de ikke i søgeresultaterne, og dine konkurrenter risikerer at løbe med det, der kunne være din kunde.

SEO er altså, meget kort fortalt, det arbejde man laver for at fortælle søgemaskinerne, hvad din hjemmeside og landingssider egentlig handler om – og det vil få de rigtige potentielle kunder til at finde dig og din hjemmeside på søgemaskiner som Google.

Søger du sparring og konkret eksekverende arbejde i jeres SEO-arbejde? Så står Simple Digital klar til at hjælpe jer – kontakt os i dag og hør mere!

Værd at vide, når du sætter dig for at arbejde med SEO

Nu hvor du har besluttet, at det ville være en god ide for dig og din virksomhed at arbejde strategisk med SEO, er der nogle ting der er gode at vide:

  1. SEO er en disciplin, hvor du godt kan nøjes med få indsatser: Men det er det lange, seje træk, der giver pote i sidste ende
  2. I forlængelse af dette er SEO en prioriteringsøvelse: Ikke alle SEO-indsatser kan være lige vigtige i jeres butik. Det er derfor vigtigt, at du kan prioritere rigtigt.
  3. Du skal være klog på dine konkurrenter: Hvor godt ligger de i markedet i forhold til jer? Hvilke indsatser skal der til for at slå dem? Hvis ikke du kender dine konkurrenters placeringer, kan dine SEO-indsatser være forspildte!
  4. SEO er en lang proces: SEO bliver ikke bygget på én dag! Har du travlt med at få kunder online, er du velkommen til at kontakte Simple Digital – så finder vi den rigtige løsning, der passer dine behov.

Det er også vigtigt at understrege, at mange der tror de skal have SEO faktisk skal starte et andet sted – men bare rolig, hos os får du rådgivning i øjenhøjde, der passer jeres budget og ambitioner.

Vi hjælper dig med rådgivning og eksekvering på din SEO-indsats, så der kan komme styr på alt ovenstående – kontakt os i dag og hør mere!

Lad Simple Digital hjælpe dig til den rigtige SEO-strategi

Med over 15 års erfaring inden for SEO/søgemaskineoptimering kan vi rådgive og eksekvere på en måde, så det passer til lige netop dig og din forretningsstrategi. Det er vigtigt, at din forretningsstrategi er tæt koblet op på SEO-indsatsen, så vi hjælper de rigtige kunder til at finde dig online.

Hos Simple Digital hjælper vi dig med:

  • At blive fundet på Google inden for dit kerneområde, f.eks. ”tømrer i Køge”
  • At prioritere de rigtige søgeord som passer til din virksomhed og konkurrencesituationen
  • At lave en handleplan for jeres SEO – og eksekvere på den i aftalte rækkefølge
  • At få optimeret jeres SEO på både den tekniske og indholdsmæssige side

Vi hjælper dig hele vejen i dit arbejde med SEO på en måde, der giver mening for dig og din virksomhed. Ingen virksomheder er ens, og derfor skal vi også finde den rigtige strategi og handleplan, der passer ind hos jer.

FAQ

Nej, SEO og Google Ads er ikke det samme, selvom de ofte bliver blandet sammen. De handler dog begge om at blive fundet på internettet, så forvirringen er forståelig.

Google Ads er Googles annonceringsplatform, hvor du som kunde kan betale dig til at blive placeret øverst i Googles søgeresultater, bruge deres displayannonceringsværktøj og annoncere på YouTube. Det er altså en løsning, der sikrer dig at blive fundet på søgehensigt mod betaling.

SEO er en organisk indsats, hvor du skal ligge et større stykke arbejde, men hvor du ikke betaler penge til et at bruge et annonceringsværktøj – arbejdet foregår nemlig i høj grad på din egen hjemmeside.

Det er en god ide at arbejde strategisk med SEO, hvis man er en virksomhed, der gerne vil kunne findes på søgemaskiner og tiltrække relevant trafik til sin hjemmeside. SEO er en essentiel del af den strategiske digitale marketingindsats, da vi arbejder med kunden der er i den informationssøgende og købsklare fase af deres kunderejse, og derfor er det vigtigt at være synlig og tilgængelig for potentielle kunder.

Det kommer an på, hvor meget du skal have lavet og hvad din overordnede forretningsstrategi omfatter. Hos Simple Digital arbejder vi med fleksible betalingsmåder hos vores kunder: Du både kan få en rammeaftale, hvor vi løbende arbejder proaktivt og strategisk med indsatser for dig og din forretning, og du kan betale per time, som det passer dig efter behov. Kontakt os for at høre mere.

Nej – SEO står for Search Engine Optimization og er blot den engelske begreb for den danske version, søgemaskineoptimering.

Keep it simple...

lad os tage en snak