Øg omsætningen med webshop integrationer

Del dette indlæg

Der er enorme mænger tid og ressourcer sparet ved at integrere jeres webshop med økonomisystem, lagersystem, PIM og fragtsystem og jeres markedsføringsplatform.

Integration med jeres webshop letter en række arbejdsprocesser og styrker samtidig kundens oplevelse og interaktion med webshoppen.

Behandler I jeres ordrer manuelt?

Med en integration på tværs af systemerne er der en masse tid og ressourcer at spare på daglig basis. Mange webshopejere behandler deres ordre manuelt, fra registrering af bestilling, til oprettelse i økonomisystemet og lagerstyring. Disse processer kan med fordel automatiseres, så I kan bruge arbejdstiden til at vækste og styrke virksomheden. Med manuel ordrebehandling benytter I ikke den viden, der ligger mellem systemerne – viden som eksempelvis vil kunne gavne markedsføring og brandværdi.

Integration med PIM og fragtsystem

Ved at integrere et fragtmodul med en webshop eller et økonomistyresystem, bliver det enkelt og effektivt at sende pakker. Med en integrationsløsning bliver jeres ordreinformationer bl.a. importeret automatisk, og I slipper for at indtaste alle modtageroplysninger manuelt. En integration af et fragtmodul gør det enkelt, præcist og effektivt at ordrebehandle og afsende bestilte vare.  

Passer jeres lagerstatus?

Har I ikke en integration mellem jeres webshop og jeres lagersystem, kan der opstå udfordringer omkring afstemning med lagerstatus. Hvis I skal have det optimale ud af jeres online forretning, skal alle bagvedliggende processer fungere optimalt. I langt de fleste tilfælde vil en digitalisering og automatisering af jeres processer være ideelt. Ved at skabe kommunikation mellem virksomhedens kernesystemer og webshoppen, kan mange af de løbende processer og rapporter ske automatisk.

Økonomisystem og webshop

En integration mellem økonomisystem og webshop er en god investering, der hurtigt er tjent ind, fordi der er store besparelser på administration og ordrehåndtering. Det er bl.a. muligt at reducere arbejdsbyrden i processen omkring ordrebehandling. Det bliver muligt at oprette og opdatere produkter, lagerstatus, kundeinformation og logins, bogføre ordre og fakturaer, ordrehistorik bag kundelogin og genbestillingsfunktioner.

Integration til markedsføringsplatform

Det er muligt at integrere jeres webshop med jeres markedsføringsplatform. Jeres webshop indeholder en række data på jeres kunders adfærd og købevaner. Med en integration mellem webshop og nyhedsbrevstilmeldinger, er det muligt at målrette konkrete kampagner til et udvalgt segment, der tidligere har vist interesse for det relevante produkt. Ved at målrette kommunikationen til et konkret kundesegment, styrkes både brand og relationen med kundegruppen. 

En god investering

Der er flere forretningsmæssige fordele ved at digitalisere jeres virksomhed. Med en integration til jeres webshop vil der bygges bro mellem jeres centrale systemer og webshoppen, hvilket vil gøre det muligt at udnytte den data, der ligger på tværs af systemerne. For at sikre kunden den bedste brugerrejse og oplevelse er det vigtigt, at skabe synergi med den allerede eksisterende forretning, brand og produkt.

En digitalisering vil ensarte processerne omkring håndteringen af varer, kunder, og ordre, samt styrke kommunikationen til jeres kunder. Med digitale processer vil I opleve langt færre fejl og således et mere velfungerende og automatisk handelsflow, hvilket vil øge kundetilfredsheden.

Rådgivning og digitalisering

Har I brug for rådgivning omkring digitalisering af processerne omkring jeres forretning, så book et møde med os, og vi vil undersøge hvilke processer, der kan digitaliseres, så de giver mest værdi for jer.

Vi kan rådgive og vejlede dig omkring muligheder og potentiale ved en digitalisering. Vi vil beregne omfanget, planlægge integrationerne m.m. herunder klarlægge ROI, så vi sammen med jer kan lægge en strategi for indsatsen. Med en digitalisering af virksomheden får I det optimale ud af jeres webshop.

Vidste I, at der er en masse tid og ressourcer at spare, ved at integrere jeres webshop med økonomisystem, lagersystem, PIM og fragtsystem og jeres markedsføringsplatform?

Integration med jeres webshop gør det muligt at lette en række arbejdsprocesser og samtidig styrke kundens oplevelse og interaktion med webshoppen.

Behandler I jeres ordrer manuelt?

Med en integration på tværs af systemerne er der en masse tid og ressourcer at spare på daglig basis. Mange webshopejere behandler deres ordre manuelt, fra registrering af bestilling, til oprettelse i økonomisystemet og lagerstyring. Disse processer kan med fordel automatiseres, så I kan bruge arbejdstiden til at vækste og styrke virksomheden i stedet. Med manuel ordrebehandling benytter I ikke den viden, der ligger mellem systemerne, viden som eksempelvis vil kunne gavne markedsføring og brandværdi.

Integration med PIM og fragtsystem

En integration med et fragtsystem gør både ordrebehandling og forsendelse lettere. Ved at integrere et fragtmodul med webshop eller økonomistyresystem bliver det enkelt og effektivt at sende pakker. Med en integrationsløsning bliver jeres ordreinformationer bl.a. importeret automatisk, og I slipper for at indtaste alle modtageroplysninger manuelt. En integration af et fragtmodul, gør det enkelt, præcist og effektivt at ordrebehandle og afsende de bestilte vare.  

Passer jeres lagerstatus?

Har I ikke en integration mellem jeres webshop og jeres lagersystem, kan der opstå udfordringer omkring afstemning med lagerstatus. Hvis I skal have det optimale ud af jeres online forretning, skal alle bagvedliggende processer fungere optimalt. I langt de fleste tilfælde vil en digitalisering og automatisering af jeres processer være ideelt. Ved at skabe kommunikation mellem virksomhedens kernesystemer og webshoppen, kan mange af de løbende processer og rapporter ske automatisk.

Økonomisystem og webshop

En integration mellem økonomisystem og webshop er en god investering, der hurtigt er tjent ind, fordi der er store besparelser på administration og ordrehåndtering. Det er bl.a. muligt at reducere arbejdsbyrden i processen omkring ordrebehandling. Der er mange funktioner ved en integration med jeres webshop, der kan lette arbejdsbyrden. I webshoppen er det bl.a. muligt at oprette og opdatere produkter, opdatere lagerstatus, kundeinformation og logins, bogføring af ordre og faktura, ordrehistorik bag kundelogin og genbestillingsfunktioner.

Integration til markedsføringsplatform

Det er muligt at integrere jeres webshop med jeres markedsføringsplatform. Webshop indeholder en række data på jeres kunders adfærd og købevaner. Med en integration mellem webshop og nyhedsbrevstilmeldinger er det muligt at målrette konkrete kampagner til et udvalgt segment, der tidligere har vist interesse for det relevante produkt. Ved at målrette kommunikationen til et konkret kundesegment, styrkes både brand og relationen med kundegruppen. Data fra webshoppen kan hjælpe jer med at målrette kommunikationen til den enkelte kundes specifikke behov, hvilket kan styrke kundeservice og salget.

En god investering

Der er flere forretningsmæssige fordele ved at digitalisere jeres virksomhed. Med en integration til jeres webshop vil der bygges bro mellem jeres centrale systemer og webshoppen, hvilket vil gøre det muligt at udnytte den data der ligger på tværs af systemerne. For at sikre kunden den bedste brugerrejse og oplevelse er det vigtigt, at skabe synergi med den allerede eksisterende forretning, brand og produkt.

En digitalisering vil ensarte processerne omkring håndteringen af varer, kunder, og ordre, samt styrke kommunikationen til jeres kunder. Med digitale processer vil I opleve langt færre fejl og således et mere velfungerende og automatisk handelsflow, hvilket vil øge kundetilfredsheden.

Rådgivning og digitalisering

Har I brug for rådgivning omkring digitalisering af processerne omkring jeres forretning, så book et møde med os, og vi vil undersøge hvilke processer der kan digitaliseres, så de giver mest værdi for jer.

Vi kan rådgive og vejlede dig omkring muligheder og potentiale ved en digitalisering. Vi vil beregne omfanget, planlægge integrationerne m.m. herunder klarlægge ROI så vi sammen med jer kan lægge en strategi for indsatsen. Med en digitalisering af virksomheden får I det optimale ud af jeres webshop.

Keep it simple...

lad os tage en snak